صفحه اصلی > اقتصادی و اجتماعی و سلامتی و شیوه زندگی : این بیماری در کمین شماست؟

این بیماری در کمین شماست؟

آیا ممکن است آلزایمر باشد؟

به گزارش پایگاه خبری سریر ایران به نقل از وب مد ،طبیعی است که افراد با افزایش سن کمی فراموشکار شوند. بنابراین چگونه می توانید یک “لحظه سالمندی” بی ضرر را از بیماری آلزایمر تشخیص دهید؟ از هر هشت نفر 65 سال و بالاتر، یک نفر به این نوع بیماری مخرب زوال عقل مبتلا است. آلزایمر در اولین مراحل خود ممکن است برای دوستان و خانواده آشکار نباشد. اما برخی از علائم هشدار دهنده اولیه وجود دارد که باید مراقب آنها بود.

در اوایل آلزایمر، خاطرات بلندمدت معمولا دست نخورده باقی می‌مانند در حالی که خاطرات کوتاه‌مدت ترسیم می‌شوند. ممکن است فرد مورد علاقه شما صحبت هایی را که انجام داده اید فراموش کند. آنها ممکن است سؤالاتی را که قبلاً به آنها پاسخ داده شده است، تکرار کنند. این بیماری همچنین گفتار را مختل می کند، بنابراین آنها ممکن است در به خاطر سپردن کلمات رایج دچار مشکل شوند.

علاوه بر از دست دادن حافظه، آلزایمر می تواند باعث سردرگمی و تغییرات رفتاری شود. ممکن است فرد مورد علاقه شما در مکان های آشنا گم شود. نوسانات خلقی و اشتباه در قضاوت نیز رایج است، و همچنین بهداشت نامناسب است. افرادی که زمانی شیک بودند ممکن است شروع به پوشیدن لباس های لکه دار کنند و فراموش کنند موهای خود را بشویند.

مواجهه با این فکر که یکی از عزیزان ممکن است به این بیماری مبتلا باشد سخت است، اما بهتر است زودتر به پزشک مراجعه کنید. اولین ، تشخیص ممکن است چیز دیگری باشد. این علائم می تواند ناشی از یک مشکل بسیار قابل درمان مانند عدم تعادل تیروئید باشد. و اگر آلزایمر باشد، درمان‌ها زمانی بهترین نتیجه را دارند که در اوایل دوره بیماری استفاده شوند.

وقتی یکی از اعضای خانواده آلزایمر دارد، کودکان ممکن است احساس سردرگمی، ترس یا حتی رنجش کنند. بگذارید کودک بداند که این احساسات طبیعی است و صادقانه به سوالات او در مورد بیماری پاسخ دهید. به آنها کمک کنید تا خاطرات خوش عزیزتان را جشن بگیرند. می توانید یک دفترچه یادداشت با تصاویری از زمان های شادتر بسازید.

افراد مبتلا به آلزایمر پیشرفته ممکن است توانایی راه رفتن، صحبت کردن یا پاسخ دادن به دیگران را از دست بدهند. در نهایت، این بیماری می تواند عملکردهای حیاتی مانند توانایی بلع را مختل کند. این ممکن است زمان تغییر به مراقبت از آسایشگاه باشد، که باعث تسکین درد و راحتی افراد مبتلا به بیماری های لاعلاج می شود.

بسیاری از مردم می خواهند تا زمانی که ممکن است در خانه های خود بمانند. اگر آنها در پوشیدن لباس پوشیدن یا استفاده از حمام به تنهایی مشکل داشته باشند، این کار آسانی نیست. یک دستیار بهداشتی خانه می تواند به بهداشت شخصی و سایر کارهای روزانه کمک کند. همچنین می‌توانید برای دریافت اطلاعات در مورد خدماتی که وعده‌های غذایی ارائه می‌کنند یا وسایل حمل و نقل را برای سالمندان ارائه می‌کنند، با آژانس منطقه‌ای محلی خود در مورد پیری تماس بگیرید.

بسیاری از افراد مبتلا به آلزایمر در به خاطر سپردن اسامی، حتی نزدیکترین افراد به خود، مشکل دارند. یک راه حل موقت این است که تصاویر افرادی را که احتمالاً اغلب آنها را می بینند یا به خوبی می شناسند با اسامی چاپ شده در زیر آن قرار دهید. در نهایت ممکن است فرد مورد علاقه شما دیگر چهره ها را تشخیص ندهد و به گونه ای واکنش نشان دهد که گویی اعضای خانواده غریبه هستند. این می تواند ناراحت کننده باشد، به خصوص برای مراقب اصلی.

در مراحل اولیه، افراد مبتلا به آلزایمر اغلب متوجه می شوند که چه اتفاقی برای آنها می افتد. ممکن است خجالت بکشند یا مضطرب شوند. مراقب علائم افسردگی باشید که پزشک می تواند با دارو آن ها را کنترل کند. بعداً، فرد مورد علاقه شما ممکن است پارانوئید یا پرخاشگر شود و حتی ممکن است به شما روی آورد. به یاد داشته باشید که بیماری مسئول این تغییر است. این نوع رفتار را به سرعت به پزشک بگویید.

https://eitaa.com/nursech پایگاه خبری سریر ایران

سریر ایران

پست های مرتبط

پیشگیری از آلزایمر

به گزارش بهداشت نیوز، هیچ راه قطعی و تضمینی برای پیشگیری از…

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی برای چیست؟

کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی برای چیست؟ زمان مطالعه: ۱۰ دقیقهگل مغربی یا Evening…

۱۲ فروردین ۱۴۰۳

بهترین میوه ها برای افراد دیابتی کدامند؟

بهترین میوه ها برای افراد دیابتی کدامند؟ شما به عنوان فردی که…

۱۲ فروردین ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید