صفحه اصلی > سلامتی و شیوه زندگی و غذا و نوشیدنی : اقداماتی که می توانید برای کمک به کنترل آلرژی خود انجام دهید

اقداماتی که می توانید برای کمک به کنترل آلرژی خود انجام دهید

اقداماتی که می توانید برای کمک به کنترل آلرژی خود انجام دهید

آلرژی چیست؟

به گزارش پایگاه خبری سریر ایران به نقل از وب مد آلرژن های موجود در هوا، مانند گرده، می توانند محرک اصلی آلرژی باشند.

زمانی که سیستم ایمنی بدن شما به موادی مانند گرده گل، پوست حیوانات خانگی یا برخی غذاها واکنش نشان می دهد، دچار آلرژی می شوید. آنتی‌بادی‌های شما این آلرژن‌ها را برای شما مضر تشخیص می‌دهند، حتی اگر اینطور نباشند.

چقدر رایج هستند؟

نزدیک به 18 میلیون بزرگسال در ایالات متحده تب یونجه یا رینیت آلرژیک دارند. حداقل از هر 3 بزرگسال آمریکایی 1 نفر و از هر 4 کودک 1 نفر آلرژی دارند.

پزشکان دقیقا نمی دانند چه تعداد بزرگسال برای اولین بار آلرژی دارند. اما بر اساس گزارش کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی، آلرژی بینی هر ساله بیشتر آمریکایی ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

در هر صورت، آلرژی ها تمام شده اند و تجارت بزرگی هستند. طبق CDC، آنها ششمین علت اصلی بیماری های مزمن در ایالات متحده هستند. و آنها بیش از 18 میلیارد دلار در سال برای آمریکایی ها هزینه دارند.

علائم آلرژی
علائم آلرژی شما بسته به چیزی که به آن آلرژی دارید و نحوه قرار گرفتن در معرض آن متفاوت است. آلرژن ها می توانند از راه های مختلفی وارد بدن شما شوند:

از طریق مجاری بینی و وارد ریه های شما
از طریق دهان شما
از طریق پوست شما
از طریق جذب از نیش حشره

آیا آنافیلاکسی است؟
برخی از واکنش های آلرژیک خفیف هستند، اما برخی دیگر می توانند مشکلات تهدید کننده زندگی، از جمله آنافیلاکسی، که یک واکنش آلرژیک کل بدن است، ایجاد کنند. شما باید در عرض چند دقیقه آنافیلاکسی را با اپی نفرین (آدرنالین) درمان کنید.

اگر یک تزریق خودکار اپی نفرین دارید، از آن استفاده کنید و اگر علائم شما بهبود نیافته بود، بعد از 5 تا 15 دقیقه تکرار کنید. پس از استفاده از EpiPen، حتی اگر بهتر شوید، همچنان باید مراقبت های پزشکی دریافت کنید.

علائم آنافیلاکسی عبارتند از:

کهیر و خارش در سراسر
خس خس سینه یا تنگی نفس
گرفتگی صدا یا گرفتگی در گلو
تورم صورت، پلک ها، لب ها، زبان یا گلو
سوزن سوزن شدن در دست ها، پاها، لب ها یا پوست سر

آلرژی و رژیم غذایی شما
هیچ درمانی برای آلرژی، از جمله آنچه می خورید، وجود ندارد. اما رژیم غذایی شما ممکن است به شدت علائم شما کمک کند. در اینجا برخی از غذاهایی که محققان در حال مطالعه برای بررسی اینکه آیا ممکن است به کاهش آلرژی کمک کنند، آورده شده است.

چربی های خوب

محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه مانند امگا 3 می توانند به پیشگیری از آلرژی در کودکان کمک کنند. غذاهایی مانند سالمون، ماهی خال مخالی، ماهی تن، دانه کتان، دانه چیا و گردو سرشار از امگا 3 هستند که به کاهش التهاب کمک می کند. محققان بر این باورند که خوردن اینها ممکن است خطر ابتلا به آسم و آلرژی دوران کودکی را کاهش دهد.

در یک مطالعه سوئدی، کودکانی که در سن 8 سالگی سطوح بالاتری از این اسیدهای چرب را در خون خود داشتند، در سن 16 سالگی کمتر دچار آلرژی بینی شدند. اما برای تأیید اینکه آیا این به دلیل اسیدهای چرب اشباع نشده در رژیم غذایی آنها است، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. یا چیز دیگری.

رژیم غذایی مدیترانه ای

یک مطالعه بزرگ روی کودکان در کرت (بخشی از یونان) نشان داد که کودکانی که به رژیم غذایی مدیترانه‌ای مملو از میوه‌ها، سبزیجات، نان‌ها و غلات سبوس‌دار، و حبوبات و آجیل پایبند بودند، کمتر به تب یونجه مبتلا شدند.

مدیریت آلرژی
اقداماتی که می توانید برای کمک به کنترل آلرژی خود انجام دهید عبارتند از:

در صورت امکان از مواد حساسیت زا اجتناب کنید.
داروهای آلرژی مصرف کنید.
واکسن های آلرژی (ایمونوتراپی) را در نظر بگیرید که می تواند پاسخ سیستم ایمنی شما را کاهش دهد. برای به دست آوردن بیشترین فایده، باید به مدت 3 تا 5 سال واکسن های آلرژی مصرف کنید. این می تواند یک گزینه گران قیمت باشد، اما بهترین امید را برای تسکین طولانی مدت ارائه می دهد. این اثرات حتی پس از توقف عکسبرداری نیز می توانند باقی بمانند.
https://eitaa.com/nursech پایگاه خبری سریر ایران

سریر ایران

پست های مرتبط

پیشگیری از آلزایمر

به گزارش بهداشت نیوز، هیچ راه قطعی و تضمینی برای پیشگیری از…

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی برای چیست؟

کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی برای چیست؟ زمان مطالعه: ۱۰ دقیقهگل مغربی یا Evening…

۱۲ فروردین ۱۴۰۳

بهترین میوه ها برای افراد دیابتی کدامند؟

بهترین میوه ها برای افراد دیابتی کدامند؟ شما به عنوان فردی که…

۱۲ فروردین ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید