صفحه اصلی > سلامتی و شیوه زندگی و غذا و نوشیدنی : بلایی که نوشابه سرتان می آورد.

بلایی که نوشابه سرتان می آورد.

بلایی که نوشابه سرتان می آورد.

طبق یک مطالعه در سال 2022 در مجله Biomimetics، نوشیدن نوشابه با پوسیدگی دندان، فرسایش مینای دندان و از دست دادن دندان مرتبط است. هر ماده واقعا اسیدی و هر چیزی که قند زیادی داشته باشد می تواند باعث “پوسیدگی” دندان شود. نوشابه کاملاً اسیدی است و معمولاً دارای مقادیر زیادی قند است که توسط پلاک‌ها و میکروب‌ها به اسید لاکتیک تبدیل می‌شود و شروع به حل کردن دندان ها می کند.

نوشابه علاوه بر اینکه به دندان‌های شما آسیب می‌رساند، می‌تواند از راه‌های مختلفی بر بهداشت دهان شما نیز تأثیر بگذارد، از جمله تغییر بزاق و لثه‌ها. بزاق نقش مهمی در سلامت دهان و دندان دارد، زیرا به خنثی کردن اسید موجود در دهان و شستشوی ذرات غذا و باکتری ها کمک می کند. با این حال، نوشیدن نوشابه می‌تواند تولید بزاق شما را کاهش دهد و مبارزه با باکتری‌های مضر را برای دهان سخت‌تر کند. همچنین، قند و اسید موجود در نوشابه می‌تواند لثه‌های شما را تحریک و ملتهب کند و منجر به تورم، خونریزی و حتی تحلیل لثه شود. در صورت عدم درمان، بیماری لثه می تواند منجر به از دست دادن دندان و سایر مشکلات جدی سلامتی شود.

نوشیدن نوشابه ممکن است باعث تحریک معده شود

در حالی که نوشابه ممکن است مستقیماً به پوشش معده آسیب وارد نکند، نوشابه بسیار گازدار است که می تواند برای افرادی که از قبل مشکلات گوارشی دارند باعث تحریک بیشتر معده شود. برای کسانی که مبتلا به گاستریت، زخم، رفلاکس اسید و موارد مشابه هستند، اسید کربنیک ممکن است علائم آنها را تشدید کند و باعث ناراحتی شدید و جدی شود، به خصوص اگر قبلاً التهاب مزمن را تجربه کرده باشند.

سریر ایران

پست های مرتبط

پیشگیری از آلزایمر

به گزارش بهداشت نیوز، هیچ راه قطعی و تضمینی برای پیشگیری از…

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی برای چیست؟

کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی برای چیست؟ زمان مطالعه: ۱۰ دقیقهگل مغربی یا Evening…

۱۲ فروردین ۱۴۰۳

بهترین میوه ها برای افراد دیابتی کدامند؟

بهترین میوه ها برای افراد دیابتی کدامند؟ شما به عنوان فردی که…

۱۲ فروردین ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید