صفحه اصلی > سلامتی : کلسترول خون شما هم بالاست؟

کلسترول خون شما هم بالاست؟

به گزارش پایگاه خبری سریر ایران به نقل از وب مد ،عوامل خطر قابل کنترل برای کلسترول بالا عبارتند از:
رژیم غذایی: چربی های ترانس، چربی های اشباع شده، قند و (به میزان کمتر) کلسترول موجود در غذایی که می خورید، سطح کلسترول کل و LDL را افزایش می دهد.


وزن: اضافه وزن می تواند باعث افزایش سطح کلسترول LDL و کاهش سطح HDL شود. فشار خون بالا می تواند نشانه ای از افزایش وزن باشد.
فعالیت بدنی/ورزش: افزایش فعالیت بدنی به کاهش کلسترول LDL و افزایش سطح کلسترول HDL (کلسترول “خوب”) کمک می کند. همچنین به کاهش وزن کمک می کند.
سیگار کشیدن: سیگار کشیدن به رگ های خونی شما آسیب می رساند، که باعث می شود احتمال تجمع رسوبات چربی بیشتر شود. همچنین سطح HDL یا کلسترول “خوب” را کاهش می دهد. می توانید از پزشک خود بپرسید یا در اینترنت به دنبال راه هایی برای کمک به ترک سیگار بگردید. وب سایت سیگار کشیدن CDC مکان خوبی برای شروع است.
دیابت نوع 2: مطالعات نشان می دهد دیابت نوع 2 می تواند سطح کلسترول “خوب” (HDL) را کاهش دهد و تری گلیسیرید، نوع دیگری از کلسترول را افزایش دهد. رژیم غذایی نامناسب و عدم ورزش بدنی دو عامل اصلی این بیماری هستند.
فشار خون بالا: در حالی که فشار خون بالا باعث کلسترول بالا نمی شود، اغلب در افرادی که به آن مبتلا هستند ظاهر می شود. این به این دلیل است که آنها می توانند بسیاری از عوامل خطر مشابه مانند ورزش نکردن، رژیم غذایی ناسالم، پیری و چاقی را به اشتراک بگذارند. و هر دو شرایط از عوامل خطر بیماری قلبی هستند که بیشترین مرگ و میر ناشی از کلسترول بالا را به همراه دارد.

سریر ایران

پست های مرتبط

تغییرات ترالی احیا در ویرایش هشتم

https://www.aparat.com/v/aDnJO

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیابت بی مزه

دیابت بی مزه چیست و چه تفاوتی با دیابت شیرین دارد؟ در…

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشگیری از آلزایمر

به گزارش بهداشت نیوز، هیچ راه قطعی و تضمینی برای پیشگیری از…

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید