صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : چه زمانی در مورد یک بیماری تنفسی طولانی به پزشک مراجعه کنید

چه زمانی در مورد یک بیماری تنفسی طولانی به پزشک مراجعه کنید

چه زمانی در مورد یک بیماری تنفسی طولانی به پزشک مراجعه کنید
به گزارش پایگاه خبری سریر ایران پزشکان می گویند مهم است که آگاه باشید که می توانید یک بیماری ثانویه در اثر یک بیماری تنفسی مانند برونشیت یا ذات الریه ایجاد کنید – و این با یک بیماری طولانی متفاوت است. روسو می‌گوید: «نشانه‌های آشکار عفونت باکتریایی در بالای آنفولانزا، کووید یا سرماخوردگی اغلب این است که فرد ممکن است احساس بهتری داشته باشد و ناگهان دچار تب، افزایش تنگی نفس و درد قفسه سینه شود. شافنر با این موضوع موافق است و می افزاید: “این به شما نشان می دهد که در حال گرفتن چیزی پیچیده تر هستید و باید با پزشک خود تماس بگیرید.

Woman with cold and flu

اما سرماخوردگی طولانی، آنفولانزای طولانی مدت و کووید طولانی مدت متفاوت هستند. آدالجا می‌گوید اینها علائم مبهم‌تری دارند و معمولاً با تب همراه نیستند. او می‌گوید که علائم عفونت‌های طولانی مدت نیز می‌تواند باعث شود که روزتان را به‌طور معمول سخت بگذرانید. آدالجا می گوید: “با این حال، ارزیابی علائم طولانی مدت برای رد احتمال عفونت ثانویه مهم است.”

اگر سرماخوردگی، آنفولانزا یا کووید-19 داشتید و سه ماه بعد همچنان با علائم روبرو هستید، روسو می‌گوید وقت آن است که با پزشک تماس بگیرید.

بیماری های تنفسی طولانی چگونه درمان می شوند؟
متاسفانه هیچ برنامه درمانی مشخصی برای سرماخوردگی طولانی مدت، آنفولانزای طولانی مدت یا کووید طولانی مدت وجود ندارد. روسو می گوید: «در این مرحله واقعاً علائم را درمان می کند. “ما هنوز در حال بررسی علت آن هستیم – که درمان را دشوار می کند.”

اگر مشکوک به بیماری تنفسی طولانی مدت هستید، Russo توصیه می کند برای ارزیابی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید. و اگر فکر می‌کنید مدت‌هاست مبتلا به کووید هستید، شافنر پیشنهاد می‌کند که سعی کنید یک مرکز پزشکی بزرگ در نزدیکی خود پیدا کنید که یک کلینیک طولانی COVID دارد. او می‌گوید: «تعدادی از متخصصان پزشکی گرد هم می‌آیند تا بیماران را در این موارد درمان کنند.

به طور کلی، روسو می گوید که به نظر می رسد احتمال ابتلا به سرماخوردگی طولانی مدت، آنفولانزای طولانی مدت یا کووید طولانی مدت با جدی بودن عفونت مرتبط باشد. با این حال، دانشمندان زیادی وجود دارند که هنوز در مورد این بیماری های طولانی نمی دانند. او می گوید: «امیدوارم تحقیقات به ما پاسخ های بیشتری بدهد.

سریر ایران

پست های مرتبط

بی رحم ترین زن تاریخ

  بی رحم ترین زن تاریخ تاریخ نشان داده که مشهور بودن…

بگذارید بیمار حس کند به شکایت‌هایش توجه می‌کنید.

  واکنش شما در مقابل غرغرها و شکایات بیمار چیست؟ بسیاری از…

لیز خوردگی مهره ها چیست و چه زمانی اتفاق می افتد؟

لیز خوردگی مهره ها چیست و چه زمانی اتفاق می افتد؟ لیزخوردگی…

۵ دی ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید