صفحه اصلی > اقتصادی و اجتماعی و ورزشی : هاشمی از پروژه بزرگ می گوید!

هاشمی از پروژه بزرگ می گوید!

کیومرث هاشمی: ساخت ورزشگاه جدید یک پروژه بزرگ و بی‌سابقه است

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان درخصوص ساخت مجموعه جدید فرهنگی ورزشی در تهران گفت: ساخت ورزشگاه به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ در تاریخ ورزش کشور بی‌سابقه است و از محل تهاتر نفت این کار انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیئت دولت با اشاره به نهایی شدن توافقات انجام شده برای ساخت مجموعه جدید فرهنگی ورزشی در تهران اظهار داشت: ساخت ورزشگاه یکی از پروژه‌های بزرگ است که در تاریخ ورزش کشور بی‌سابقه است. طرح کلان پروژه با پیمانکار چینی است اما از ظرفیت پیمانکارهای داخلی نیز استفاده خواهد شد.

وی افزود: تمامی رشته‌های ورزشی می‌توانند زمانی‌که پروژه به مرحله بهره‌برداری رسید مسابقات بین‌المللی خود را در این مجموعه بزرگ ورزشی برگزار کنند.

هاشمی درخصوص تامین هزینه‌های ساخت این پروژه عظیم ورزشی گفت: از محل تهاتر نفت این کار انجام خواهد شد و این یکی از محاسن پروژه این است که بدون هیچ دغدغه‌ای منابع مالی آن تامین شده است. بعد از کار مشاوره و طراحی کار ساخت پروژه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در هر پروژه مخاطرات زمین شناسی مد نظر است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

هاشمی درخصوص زمان بهره‌برداری از این ورزشگاه هم گفت: در مرحله اول، قرارداد درخصوص مشاوره و طراحی مطالعات پروژهشی ساخت پروژه است و بعد از طراحی، پیمانکار اجرایی مشخص می‌شود و در چند فاز این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید. تلاش داریم فاز اول پروژه قبل از پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسد.

اما این‌که چه تضمینی وجود دارد که شرکت چینی در مرحله اجرا و ساخت پروژه از پیمانکاران ایرانی استفاده کند، سوالی است که وزیر ورزش در پاسخ به آن گفت: شرکت‌های چینی در زمینه ساخت ورزشگاه در دنیا سرآمدند و بیش از ۷۰ درصد از پروژه‌های ورزشی دنیا توسط چینی‌ها ساخته می‌شوند. شرکت IPPR  چین بیش از ۸۰ پروژه ورزشی دنیا از جمله پروژه‌های ورزشی المپیک و ورزشگاه جام جهانی را ساخته است. اما یکی از شرط‌های ما این است که از ظرفیت تمام پیمانکاران داخلی استفاده شود و صحبت هم شده که از ظرفیت نیروی انسانی داخلی هم استفاده شود.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در واکنش به نگرانی‌ها و حاشیه‌های ایجاد شده درخصوص ابطال مصوبه واردات خوردو فوتبالیست‌ها توسط دیوان عدالت اداری گفت: معاونت حقوقی رئیس جمهوری در این خصوص توضیحات لازم را ارائه و تاکید کرد اقدامات لازم در این خصوص انجام شده تا نگرانی‌های ایجاد شده برطرف شود. ضمن این‌که دغدغه رشته‌های دیگر از جمله کشتی و رشته‌های المپیکی که برای کشورمان افتخارآفرینی می‌کنند هم باید مورد توجه قرار گیرد.

کیومرث هاشمی در خصوص آخرین وضعیت چمن ورزشگاه آزادی عنوان کرد: وضعیت چمن ورزشگاه آزادی در وضعیت خوبی است و دربی با بهترین شکل ممکن روی همین چمن برگزار شد.

وزیر ورزش درخصوص پیشنهاد مطرح شده درخصوص ساخت شهرک مدال هم گفت: این پیشنهاد وزارت ورزش به دولت بود که دولت هم با کلیات این طرح موافقت کرد و مقرر شد وزارت ورزش زمین شهرک را تامین کند و وزارت مسکن و شهرسازی نیز کار ساخت و ساز آن را انجام دهد. مقدمات کار فراهم شده و در کمیسیون‌های دولت درحال برسی است تا بتوانیم در یک دوره ۴ ساله خدمات را به مدال‌آوران برتر داشته باشد. البته باید آیین‌نامه آن توسط دولت مصوب شود که مشخص شود که این مصوبه به چه افرادی تعلق خواهد گرفت.

هاشمی در واکنش به نامه باشگاه‌ها به رای فدراسیون فوتبال در اعتراض به رعایت نشدن سقف بودجه باشگاه‌ها هم عنوان کرد: این موضوعی است که توسط فدراسیون فوتبال درحال پیگیری است و ما وارد جزئیات آن نمی‌شویم ولی دغدغه و نگرانی از این بابت وجود ندارد. فدراسیون متولی فوتبال کشور است و باید مر قانون را انجام دهد و بین این باشگاه و آن باشگاه فرقی وجود ندارد.

سریر ایران

پست های مرتبط

چرا می گوییم از شیر آب خوردیم

چرا می گوییم از شیر آب خوردیم جمعیت تهران تا زمان «آقا…

۱۲ فروردین ۱۴۰۳

در جستجوی هلن ، از بروجن تا نیویورک(قسمت دهم)

در جستجوی هلن ، از بروجن تا نیویورک(قسمت دهم) تالیف : عباس…

۶ فروردین ۱۴۰۳

در جستجوی هلن ، از بروجن تا نیویورک(قسمت نهم)

در جستجوی هلن ، از بروجن تا نیویورک تالیف: عباس بحرینی بروجنی…

۲۰ اسفند ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید