صفحه اصلی > سلامتی : عفونت هایی که مسری نیستند.

عفونت هایی که مسری نیستند.

به گزارش پایگاه خبری سریر ایران به نقل از  وب مد برخی از میکروب ها مسری هستند. یعنی از فردی به فرد دیگر سرایت می کنند. اما انواع مختلفی از عفونت ها وجود دارد که از شخص دیگری دریافت نمی کنید. شما ممکن است با دست زدن به سطوح، یا با خوردن یا نوشیدن چیزهایی که باکتری یا ویروس در آنها وجود دارد، میکروب ها را جذب کنید. برخی از بیماری ها فقط از طریق حشرات آلوده یا سایر حیوانات منتقل می شوند. گاهی اوقات، میکروب هایی که در بدن یا روی بدن شما زندگی می کنند می توانند شروع به رشد خارج از کنترل کنند و باعث عفونت شوند.

بیماری لژیونر

این یک نوع ذات الریه است که هنگام تنفس قطرات آب یا استنشاق تصادفی آبی که دارای باکتری لژیونلا است به آن مبتلا می شوید. لژیونلا در دریاچه ها و رودخانه ها زندگی می کند. اما اگر باکتری‌ها به سیستم‌های آبی راه پیدا کنند و در آنجا شروع به رشد کنند، افراد ممکن است آلوده شوند، مانند سر دوش، شیرهای سینک، جکوزی، آبگرمکن یا لوله‌ها.

عفونت گوش

آنها معمولاً زمانی اتفاق می‌افتند که یک بیماری یا آلرژی باعث احتقان در بینی، گلو و شیپور استاش شود که از هر گوش تا پشت گلو می‌رود. مایعی که در گوش میانی شما جمع می شود به میکروب ها اجازه رشد می دهد. در حالی که بیماری‌های سرماخوردگی و آنفولانزای مسری گاهی منجر به عفونت گوش می‌شوند، شما نمی‌توانید آن را از شخص دیگری بگیرید.

عفونت مجاری ادراری

عفونت ادراری زمانی شروع می شود که باکتری از راست روده یا جای دیگری روی پوست از طریق مجرای ادرار وارد مجرای ادراری شود. زنان بیشتر از مردان به عفونت ادراری مبتلا می شوند، زیرا مجرای ادرار آنها به راست روده نزدیک تر است. برخی از افراد پس از رابطه جنسی به این عفونت ها مبتلا می شوند، زمانی که باکتری های شریک زندگی خود را به مجرای ادرار راه می دهند. شما می توانید با ادرار کردن بلافاصله بعد از رابطه جنسی از این امر جلوگیری کنید. اما برای ابتلا به این نوع عفونت لازم نیست رابطه جنسی داشته باشید.

عفونت سینوسی (سینوزیت)

مانند عفونت گوش، عفونت سینوسی زمانی اتفاق می افتد که مخاط در سینوس های شما جمع می شود و میکروب ها در آنجا شروع به رشد می کنند. سرماخوردگی معمولی که یک عفونت ویروسی است، اغلب علت عفونت سینوسی است. گاهی اوقات، عفونت باکتریایی پشت سینوزیت است. اگر عامل ویروس باشد، عفونت مسری است. اما، احتمال بیشتری دارد که سرماخوردگی را گسترش دهید تا خود عفونت سینوسی

سالمونلا

این نوع باکتری می تواند باعث عفونت در روده شما شود. اگر غذای خام یا نیم پز حاوی باکتری سالمونلا – اغلب گوشت، تخم مرغ یا مرغ – بخورید، ممکن است به عفونت سالمونلا مبتلا شوید. سالمونلا می تواند روی میزها و وسایل آشپزخانه قرار گیرد و سپس سایر مواد غذایی را آلوده کند. پختن کامل این باکتری را از بین می برد. علائم عفونت سالمونلا می تواند شامل تهوع، استفراغ، اسهال، گرفتگی عضلات، تب، لرز و سردرد باشد. بیشتر افراد با خوردن غذاهای آلوده به سالمونلا مبتلا می شوند، اما ممکن است از دستان شسته نشده فردی که غذای شما را تهیه می کند، به سالمونلا مبتلا شوند.

عفونت های جوندگان

اینها معمولاً زمانی اتفاق می‌افتند که افراد با زباله‌های موش‌های صحرایی، موش‌ها یا سایر جوندگان آلوده در تماس باشند. همچنین می توانید گرد و غباری را تنفس کنید که لکه هایی از مدفوع جوندگان یا ادرار را حمل می کند. می توانید به هانتاویروس، تب خونریزی دهنده و سایر بیماری ها مبتلا شوید. اگر نیاز به تمیز کردن فضولات دارید، گرد و غبار را با جارو یا جاروبرقی بلند نکنید. دستکش بپوشید، محل را با ماده ضدعفونی کننده اسپری کنید و آن را پاک کنید. سپس مراقب جوندگانی باشید که فضولات را ترک کرده است

سریر ایران

پست های مرتبط

تغییرات ترالی احیا در ویرایش هشتم

https://www.aparat.com/v/aDnJO

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیابت بی مزه

دیابت بی مزه چیست و چه تفاوتی با دیابت شیرین دارد؟ در…

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشگیری از آلزایمر

به گزارش بهداشت نیوز، هیچ راه قطعی و تضمینی برای پیشگیری از…

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید