صفحه اصلی > اقتصادی و اجتماعی : در مورد پیری در سال 2023 چه آموختیم؟

در مورد پیری در سال 2023 چه آموختیم؟

آنچه در مورد پیر شدن در سال 2023 آموختیم

به گزارش پایگاه خبری سریر ایران ،سالمندی در چند سال گذشته افزایش زیادی داشته است، با پیشرفت تحقیقات در این زمینه همراه با تعداد فزاینده ای از مردم که به دنبال بینش بیشتری در مورد چگونگی زندگی طولانی تر و سالم تر هستند.

دکتر باربارا باور، پزشک خانواده در مرکز پزشکی Wexner دانشگاه ایالتی اوهایو، به Yahoo Life می گوید: مردم آموخته اند که پیری لزوماً به معنای کاهش سرعت نیست. او می‌گوید: «از آنجایی که جمعیت ما پیر می‌شود، و پیشرفت پزشکی و همچنین پیشرفت فناوری به همه ما اجازه می‌دهد طولانی‌تر زندگی کنیم،

در سال گذشته، مجموعه‌ای از تحقیقات پیشرفت‌هایی را در زمینه کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن، خوردن چه غذاهایی برای تقویت سلامت مغز و حتی کاهش سرعت پیری کشف کردند. ما همچنین حقایق جالبی در مورد اینکه چگونه افراد مسن در موقعیت های خاص بهتر از همتایان جوان خود هدایت می شوند، پیدا کردیم. در اینجا چیزی است که ما کشف کردیم.

در مورد پیری در سال 2023 چه آموختیم؟
اینها برخی از بزرگترین پیشرفت های تحقیقاتی هستند که امسال به دست می آیند:

عادات سالم می تواند عمر شما را طولانی کند. تحقیقات ارائه شده در کنفرانس انجمن تغذیه آمریکا در سال 2023 نشان داد که اتخاذ هشت عادت سبک زندگی سالم تا میانسالی می تواند به فرد کمک کند در مقایسه با افرادی که چندین یا هیچ یک از آنها را رعایت نمی کنند، عمر طولانی تری داشته باشد. این عادات عبارتند از: فعالیت بدنی، سیگار نکشیدن، مدیریت استرس، داشتن یک رژیم غذایی مناسب، عدم مصرف منظم الکل، رهایی از اعتیاد به مواد افیونی، داشتن بهداشت خواب خوب و داشتن روابط اجتماعی مثبت.

صحبت با دوستان و پیوستن به باشگاه ها به شما کمک می کند تا خود را با چالش های پیری وفق دهید. رضایت بالای زندگی – مانند احساس اینکه زندگی شما معنادار است و امید – در سنین بالا به شما کمک می کند تا بهتر با چالش های پیری سازگار شوید. یک مطالعه در نوامبر 2023 که شامل بیش از 8000 شرکت‌کننده بود، رضایت از زندگی را در افراد مسن‌تر بررسی کرد و دریافت که برای افراد 65 تا 74 ساله، انواع تعاملات اجتماعی که رضایت از زندگی را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد ملاقات با کودکان و انجام فعالیت‌های داوطلبانه بود. برای افراد 75 سال و بالاتر، مواردی که شامل صحبت با دوستان یا کودکان، استفاده از مراکز اجتماعی سالمندان و عضویت در یک باشگاه سرگرمی می‌شد.

هیچ وقت برای شروع تمرینات قدرتی دیر نیست. یک مطالعه کوچک که در ماه اکتبر منتشر شد به این موضوع پرداخت که آیا تمرینات مقاومتی برای افراد 85 سال و بالاتر به همان اندازه که برای افراد مسن سالم 65 تا 75 ساله مفید است یا خیر. محققان دریافتند که پس از 12 هفته تمرین مقاومتی سه بار در هفته، هر دو گروه شاهد افزایش توده عضلانی، قدرت و عملکرد فیزیکی بودند.

رابطه جنسی در افراد مسن تأثیر مثبتی بر مغز دارد. یک مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات جنسی نشان داد که برای بزرگسالان 62 تا 74 ساله، رابطه جنسی با کیفیت با شریک زندگی – که به عنوان “احساس لذت جسمانی و رضایت عاطفی” تعریف می شود، چه رابطه جنسی واقعی یا ارگاسم اتفاق بیفتد یا نه – با عملکرد شناختی بهتر مرتبط است.  داشتن رابطه جنسی بیشتر (یک یا چند بار در هفته) با بهبود عملکرد شناختی مرتبط بود. این ممکن است به این دلیل باشد که رابطه جنسی جریان خون را افزایش می دهد و می تواند به شما کمک کند از نظر عاطفی بیشتر احساس ارتباط کنید.

افراد مسن ممکن است نسبت به بزرگسالان جوان کمتر تحت تأثیر چیزهای منفی قرار بگیرند. مطالعه ای از دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، 175 بزرگسال 18 تا 35 ساله و 175 بزرگسال بالای 60 سال را به کار گرفت و از آنها خواست که یک کار آنلاین ساده، مانند ضربه زدن به فاصله هر بار که نام حیوانی روی صفحه نمایش داده می شود، انجام دهند. در طول انجام کار، آنها گهگاه پیامی را می‌دیدند که از آنها می‌پرسید آیا به عملکرد خود فکر می‌کنند یا چیز دیگری، و همچنین به چیزی منفی، مثبت یا خنثی فکر می‌کنند. بزرگسالان جوان تر به احتمال زیاد می گویند که به چیزی غیر از وظیفه فکر می کنند و تمایل دارند بر افکار منفی متمرکز شوند. افراد مسن کمتر با افکار منفی منحرف می شوند و در نهایت نسبت به همتایان جوان خود در این آزمون عملکرد بهتری داشتند.

اجاره ممکن است شما را پیر کند. یک مطالعه منتشر شده در مجله اپیدمیولوژی و سلامت جامعه، که داده‌های 1420 بزرگسال در بریتانیا را تجزیه و تحلیل کرد، نشان داد که اجاره‌کنندگان نسبت به کسانی که خانه‌هایشان را داشتند، پیری بیولوژیکی سریع‌تری داشتند. محققان همچنین دریافتند که اجاره بها حتی بیشتر از بیکاری و سیگاری بودن با پیری بیولوژیکی سریعتر مرتبط است. “

پایگاه خبری سریر ایران https://eitaa.com/nursech

سریر ایران

پست های مرتبط

چرا می گوییم از شیر آب خوردیم

چرا می گوییم از شیر آب خوردیم جمعیت تهران تا زمان «آقا…

۱۲ فروردین ۱۴۰۳

در جستجوی هلن ، از بروجن تا نیویورک(قسمت دهم)

در جستجوی هلن ، از بروجن تا نیویورک(قسمت دهم) تالیف : عباس…

۶ فروردین ۱۴۰۳

در جستجوی هلن ، از بروجن تا نیویورک(قسمت نهم)

در جستجوی هلن ، از بروجن تا نیویورک تالیف: عباس بحرینی بروجنی…

۲۰ اسفند ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید