صفحه اصلی > اقتصادی و اجتماعی : تصادفات جاده ای در استان چهارمحال وبختیاری

تصادفات جاده ای در استان چهارمحال وبختیاری

به طور کلی هر تصادفی که صورت می‌گیرد بر اثر ۴ عامل انسان، جاده، وسیله نقلیه و محیط است. بر مبنای آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO) درخصوص تصادفات جاده‌ای در سال ۲۰۱۸، هر ۲۴ ثانیه یک نفر در جاده‌های جهان کشته می‌شود. بر اساس همین آمار، حوادث جاده‌ای، هشتمين علت اصلي مرگ و مير مردم در تمامي سنين و اولين علت اصلي مرگ و مير براي گروه سنی ٥ تا ٢٩ سال است. بیش از نیمی از مرگ و میرهای جاده‌ای در میان عابرین پیاده، دوچرخه سواران و موتور سیکلت سواران هستند که در بسیاری از کشورها در طراحی سیستم‌های ترافیکی جاده‌ای اغلب نادیده گرفته می‌شود. آسیب‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای یکی از پنج علت مهم مرگ و میر در ایران به شمار می‌رود. بنابراین در برنامه‌های توسعه جمهوری اسلامی ایران اهمیت این موضوع مورد توجه قرار گرفته و از دستگاه‌های مربوطه خواسته شده تا در جهت کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای اقدامات لازم صورت گیرد. بر این اساس دولت مکلف است تا ساز و کارهای لازم برای کاهش تلفات حوادث رانندگی را در دستور کار خود قرار دهد.به گزارش پایگاه خبری سریر ایران به نقل از سایت آمار ایران ،در سال 1401 در استان چهارمحال وبختیاری در سال 1401 ، 229 نفر بعلت تصادف فوت شده و4737 مجروح بجا گذاشته است.

در سال 1401 ، بیشترین فوتی بر اثر حوادث جاده اي به ترتیب مربوط به استانهاي فارس، سیستان و بلوچستان و تهران و کمترین میزان فوتی بر اثر حوادث جاده اي به ترتیب مربوط به استانهاي ایلام، چهارمحال وبختیاري و اردبیل بوده است.

همچنین بیشترین مجروحین بر اثر حوادث جاده اي به ترتیب مربوط به استانهاي تهران، خراسان رضوي و اصفهان بوده و کمترین میزان مجروحین بر اثر حوادث جاده اي به ترتیب مربوط به استانهاي ایلام، بوشهر و چهارمحال وبختیاري است.

به گزارش پایگاه خبری سریر ایران ، دکتر محمود شمسی پور ، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی استان تعداد تصادفات در 9 ماه سال جاری در استان را 8586 مورد اعلام نمود که طی مدت مشابه در سال 1401 حدود 7 درصد رشد داشته است.

پایگاه خبری سریر ایران

https://eitaa.com/nursech

سریر ایران

پست های مرتبط

چرا می گوییم از شیر آب خوردیم

چرا می گوییم از شیر آب خوردیم جمعیت تهران تا زمان «آقا…

۱۲ فروردین ۱۴۰۳

در جستجوی هلن ، از بروجن تا نیویورک(قسمت دهم)

در جستجوی هلن ، از بروجن تا نیویورک(قسمت دهم) تالیف : عباس…

۶ فروردین ۱۴۰۳

در جستجوی هلن ، از بروجن تا نیویورک(قسمت نهم)

در جستجوی هلن ، از بروجن تا نیویورک تالیف: عباس بحرینی بروجنی…

۲۰ اسفند ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید