صفحه اصلی > سلامتی و شیوه زندگی و غذا و نوشیدنی : پیشگیری از آلزایمر!

پیشگیری از آلزایمر!

این روزها نرخ ابتلا به آلزایمر رو به افزایش است. آلزایمر یكی از بیماریهای دژنراتیو مغزی است كه در آن سلولهای مغزی به مرور زمان تحلیل و سپس از بین میروند. یكی از شایعترین شكایتهای بیماران، كاهش قوه حافظه آنهاست كه بسیار آزاردهنده خواهد بود. نقش تغذیه صحیح در كاهش روند آلزایمر، بسیار پراهمیت است و بر این عقیده اند كه با تغذیه صحیح میتوان حافظه بیمار را تا حد بسیار زیادی حفظ كرد.

مكملهای ویتامینE نقش بسیار مهمی در حفظ حافظه بیمار آلزایمری ایفا میكنند. از این رو باید نگاه ویژه ای به آن داشت. این ویتامین به عنوان یكی از قویترین آنتی اكسیدانها به شمار میرود. از منابع سرشار این ویتامین میتوان به روغن كانولا، روغن دانه كنجد، روغن ماهی، روغن زیتون و همچنین گردو، میگو و انواع ماهی اشاره كرد. توصیه میشود روزانه 50 گرم گردو توسط فرد سالمند مصرف شود و در هفته حداقل 3 نوبت غذای دریایی و هر نوبت بین 550 تا 650 گرم ماهی یا میگو صرف شود تا ویتامینE مورد نیاز فرد تامین گردد.

دانه انگور :

پلیفنولیک نام تركیبی است كه دانشمندان به تحقیق و بررسی در این زمینه پی برده اند نقش خارق العاده ای در درمان عوارض فراموشی آلزایمر ایفا میكند. به گفته محققان، این تركیب از تشكیل پلاكهای عروقی در دیواره رگ های مغزی پیشگیری میكند و از این طریق اثرات معجزه آسای خود را نشان میدهد. دانشمندان معتقدند باید از این دانه گیاهی در هفته 2 نوبت و هر بار بین 200 تا 300 گرم با تركیبات مزه دهنده مصرف شود تا به اثر مطلوب دست یافت.

پروتئین های سالم :

پروتئین های سالم به عنوان یكی دیگر از عوامل قدرتمند در كاهش روند فراموشی در آلزایمر محسوب میشوند. توصیه میشود فرد سالمند پروتئین خود را از مصرف منابعی همچون ماهی، مرغ تازه، گوشت شترمرغ، میگو و لبنیات تازه تامین كند. روزانه بین 150 تا 185گرم ماست یا سایر لبنیات تازه و كم چرب باید در سفره غذایی سالمند وجود داشته باشد و همچنین در هفته 3 تا 4وعده از غذاهای ذكر شده را میل كند تا پروتئین مورد نیاز وی تامین شود.

 

 

https://eitaa.com/nursech

پایگاه خبری سریر ایران

 

 

سریر ایران

پست های مرتبط

تغییرات ترالی احیا در ویرایش هشتم

https://www.aparat.com/v/aDnJO

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیابت بی مزه

دیابت بی مزه چیست و چه تفاوتی با دیابت شیرین دارد؟ در…

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

زیبایی های غزه

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید