صفحه اصلی > سلامتی و شیوه زندگی : دکتر شمسی پور : از دادن هر نوع خوراکی و نوشیدنی به فرد مسموم شده با گاز مونوکسید کربن خودداری و از روشن کردن لامپ و آتش در محیط جدا خودداری کنید.

دکتر شمسی پور : از دادن هر نوع خوراکی و نوشیدنی به فرد مسموم شده با گاز مونوکسید کربن خودداری و از روشن کردن لامپ و آتش در محیط جدا خودداری کنید.

به گزارش پایگاه خبری سریر ایران دکتر محمود شمسی پور، رئیس مرکزمدیریت حوادث وفوریت های پزشکی استان، از پاسخگویی اورژانس پیش بیمارستانی به 3207 تماس تلفنی در هفته گذشته خبر داد. وی گفت در هفته گذشته 6نفر بعلت مسمومیت با مونوکسید کربن ، توسط اورژانس ، به بیمارستان منتقل گردیده اند.وی بیان داشت : علایم تماس طولانی با منوکسید کربن، سردرد، گیجی و خواب آلودگی می باشد. در ادامه تماس، فرد مسموم دچار تهوع، استفراغ و تپش قلب می شود. تماس با مقادیر بالای CO می تواند سبب کاهش هوشیاری و مرگ شود.دکتر شمسی پور گفت: داشتن کلاهک مخصوص برای دودکش در پشت بام‌ها برای جلوگیری از عدم بروز خاموشی بخاری و به دنبال آن انتشار گاز CO اهمیت بالایی دارد، همچنین رنگ شعله بخاری و وسایل پخت و پز باید آبی باشد و چنانچه رنگ شعله قرمز، زرد و یا نارنجی باشد، حتما نقص در سوخت رسانی و کمبود اکسیژن در محیط است که سریعا باید بررسی و تعمیر شود. رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان ،در خصوص نحوه مواجه با افراد دچار گازگرفتگی گفت: اولین اقدام، خارج کردن افراد مسموم از محل آلودگی و ورود آن‌ها به هوای آزاد است. برای اینکار روی دهان خود را با دستمال مرطوب پوشانده و وارد محل شوید، در و پنجره‌ها را سریعا باز کرده و با اورژانس ۱۱۵ و آتش نشانی تماس بگیرید و آدرس دقیق بدهید.

دکتر شمسی پور افزود: از دادن هر نوع خوراکی و نوشیدنی به فرد بیمار خودداری و از روشن کردن لامپ و آتش در محیط جدا خودداری کنید.

 

برچسب ها :

سریر ایران

پست های مرتبط

پیشگیری از آلزایمر

به گزارش بهداشت نیوز، هیچ راه قطعی و تضمینی برای پیشگیری از…

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی برای چیست؟

کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی برای چیست؟ زمان مطالعه: ۱۰ دقیقهگل مغربی یا Evening…

۱۲ فروردین ۱۴۰۳

بهترین میوه ها برای افراد دیابتی کدامند؟

بهترین میوه ها برای افراد دیابتی کدامند؟ شما به عنوان فردی که…

۱۲ فروردین ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید