صفحه اصلی > گفتگو و فرهنگی و هنری : دورشدن از کلیشه ها در خلق داستان حماسی بومی بسیار مهم است.

دورشدن از کلیشه ها در خلق داستان حماسی بومی بسیار مهم است.

سجاد خالقی مدرس کارگاه داستان حماسی در شهرکرد

دورشدن از کلیشه ها در خلق داستان حماسی بومی بسیار مهم است

سجاد خالقی نویسنده و مدرس داستان نویسی در کارگاه داستان حماسی در شهرکرد یکی از نکات مورد توجه هنرمندان داستان نویس استان را در ارائه طرح های خود گذر هنرمندان داستان نویس از دیدگاه سنتی به حماسه و توجه به لایه های دیده نشده جامعه در خلق اثر حماسی دانست و دورشدن از کلیشه ها در خلق داستان حماسی بومی بسیار مهم است.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، کارگاه تخصصی داستان حماسی از سلسله کارگاه های جشنواره داستان حماسی در استان چهارمحال و بختیاری با حضور «سجاد خالقی» از هنرمندان نویسنده و به نام استان با حضور بیش از 10 نفر از نویسندگان استان چهارشنبه 22 آذر در شهرکرد برگزار شد.

 

سجاد خالقی مدرس این کارگاه درباره این کارگاه آموزشی گفت: از آنجایی که بخش زیادی از داستان های حماسی کشور در بوم مناطق مختلف می گذرد و در فرهنگ و تاریخ این مناطق جا دارد تصمیم گرفتیم این حماسه های بومی را که در سراسر استان چهارمحال و بختیاری وجود دارند اما متاسفانه فراموش شده اند با کمک نویسندگان استان به داستان کوتاه تبدیل کنیم.

خالق ده استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مدتی پیش با همه ی نویسندگانی که از توانایی آنها برای خلق اثر آشنا بوده ام  و نویسندگان مرتبط با خانه روایت حوزه هنری ارتباط برقرار کرده ایم تا به دنبال ایده باشند و خودمان ی افزود: توجه به داستان حماسی در نشست های نویسندگان استان هم به منظور توجه به داستان های حماسی استان که عمدتا مغفول مانده اند بوده هم با ارسال آنها به جشنواره ی داستان حماسی به بهتر برگزار شدن این جشنواره و دیده شدن نویسندگان هم استانی کمک کنیم که البته چاپ و انتشار آثار نویسندگان استان هم به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

این نویسن هم ایده هایی تاریخی اجتماعی و فرهنگی را در اختیار برخی از آنها قرار دادیم تا تبدیل به ایده و پیرنگ کنند.

وی یاد آور شد: در کارگاه داستان حماسی 22 آذر طرح ها، ایده ها، پیرنگ ها و یا داستان های نوشته شده نویسندگان استان با موضوع داستان حماسی  مورد بررسی و نقد قرار گرفت و قرار بر این شد که مابقی طرح های نویسندگان در جلسه ای هفته ی دیگر مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم در سطح موثر و قابل قبولی در جشنواره ی داستان حماسی شرکت داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری؛ نشست های خانه روایت حوزه هنری با محوریت داستان نویسی چهارشنبه هر هفته با حضور سجاد خالقی در حوزه هنری چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

گفتنی است چهارمین جایزه ملّی داستان حماسی در دو بخش داستان کوتاه و رومان در محور های حماسه‌های بومی، حماسه‌های دینی و حماسه‌های تاریخی برگزار می شود و علاقه مندان میتواند آثار خود را در پورتال جایزه ملی داستان حماسی به نشانی www.honarhemasi.ir  تا 30 دی ماه 1402 ثبت نمایند.

 

 

سریر ایران

پست های مرتبط

تولد ۶۰۲ سالگی

مردم کرمانشاه امروز در کنار درخت چنار کهنسال طاق‌بستان تولد ۶۰۲ سالگی…

۱۶ اسفند ۱۴۰۲

اعمال لیلة‌الرغائب

لیلة‌الرغائب این اعمال را انجام دهید تا حاجت روا شوید پنجشنبه‌شب ۲۸…

۲۸ دی ۱۴۰۲

قلعه ای زیبا که باید دید!

قلعه دزک قلعه دزک معروف به قلعه امیرمفخم بختیاری در استان چهار…

دیدگاهتان را بنویسید