صفحه اصلی > سیاسی و تلنگر : آیت الله عاملی :زمانی کل روم و اروپا در برابر امت اسلامی و امپراطوری‌های اسلامی مثل بید می‌لرزیدند اما حالا عکس شده است شاه عباس برای ملاقات سفراء اروپا ۶ ماه وقت تعیین می‌کرد!

آیت الله عاملی :زمانی کل روم و اروپا در برابر امت اسلامی و امپراطوری‌های اسلامی مثل بید می‌لرزیدند اما حالا عکس شده است شاه عباس برای ملاقات سفراء اروپا ۶ ماه وقت تعیین می‌کرد!

به گزارش پایگاه خبری سریر ایران  آیت الله عاملی در خطبه های نماز جمعه 24 آذرماه 1402 بیان داشت:اگر کسی بخواهد به عجیب‌ترین فاجعه در حادثه غزه واقف شود باید روی حساسیت اروپا و آمریکا روی اسراء اسرائیلی متمرکز شود اگر یک هزارم حساسیت آنها نسبت به اسراء اسرائیل روی کلمه” انسان” بود کسی در غزه شهید نمی‌شد و این یک نژادپرستی وحشتناک است.

وی گفت: آن گونه که امت حضرت محمد مصطفی(ص) امروز ذلیل شده تا حال هیچ وقت این گونه ذلیل نشده جز در زمان مغول! علت چیست؟ علت دو امر است اول حکام مامور از طرف آمریکاست که بر مسلمان‌ها و کشورهای عربی و اسلامی مسلط شده اند و کاملاً در اختیار آمریکا و اسرائیل هستند و گاهگاهی محکومیت‌هایی به زبان می‌آورند اما با هزاران ترس و دلهره که مبادا آمریکا و اسرائیل ناراحت شود یا آن سخنان را به زبان می‌آورند که مبادا رای مردم را از دست بدهند این گونه حکام حاکم نیستند محکوم هستند.

وی ادامه داد: زمانی کل روم و اروپا در برابر امت اسلامی و امپراطوری‌های اسلامی مثل بید می‌لرزیدند اما حالا عکس شده است شاه عباس برای ملاقات سفراء اروپا ۶ ماه وقت تعیین می‌کرد!

ایشان با نقل یک حادثه تاریخی ادامه دادند: در زمان خلیفه معتصم پادشاه روم، یک زن مسلمان را دستگیر و زندانی کرد و زن داد زد و اسلاما! معتصم به پادشاه روم نوشت: “من الخلیفه المعتصم خلیفه المسلمین الی کلب الروم اما بعد اذا وصلتک رسالتی فاطلق سراح السیده المسلمه والا فوالذی بعث محمدا بالحق لارسلن الیک جیشا اوله عندک و اخره عندی”!
پادشاه روم با دیدن نامه فوراً زن مسلمان را آزاد و با لشگری از پاسداران زن و مسلح به طوری که حیا و احترام زن مسلمان از بین نرود به بغداد فرستاد .
علت دوم عدم آشنایی ملت های مسلمان با نظام سیاسی اسلام است نظام سیاسی اسلام اجازه عبادت در نظام‌های طاغوتی را نمی‌دهد و عبادت را به شرط کفر بر طاغوت می‌پذیرد “وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ”(و همانا ما در میان هر امتی پیغمبری فرستادیم که خدای یکتا را پرستید و از بتان و فرعونان دوری کنید)

https://eitaa.com/nursech

سریر ایران

پست های مرتبط

وعده صادق!

خودت شوراندی آخر خشم فرزندان رستم را همان شب که شکستی حرمت…

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبران اردن انتقادهای شدیدی از جنگ در غزه مطرح کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا، «پاتریک وینتور»، دبیر دیپلماتیک روزنامه گاردین انگلیس…

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

پزشکیان: «مردم مشکلات را فریاد می‌زنند و ما از دستاوردها می‌گوییم!»

پزشکیان: «مردم مشکلات را فریاد می‌زنند و ما از دستاوردها می‌گوییم!» نماینده…

۶ فروردین ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید